Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 17. februar 2011

På flyttefot?

I dag fikk jeg telefon fra utleier om at han vil prøve å selge leiligheten vi nå leier. Vi har bodd her i to og et halvt år, og grunnen til at vi flyttet hit var at eieren av leiligheten vi leide før ville selge, får litt deja vu her! Jeg var 8 mnd på vei med Gullet den gangen og vi måtte flytte vekk fra barnehagen til Skolegutten, så han måtte begynne på en ny skole her vi bor nå og ikke samme sted som han gikk i barnehagen slik han opprinnelig skulle.

Nå er vi etablert her, Gullet i barnehagen og Skolegutten på skolen sin, det er bare SÅ ufattelig kjipt om vi nå må finne oss et nytt sted å bo IGJEN. Jeg har flyttet 29 ganger i livet mitt, og er møkka lei! Så hvordan jeg skal få snudd dette til noe positivt for oss det lurer jeg litt på. *sukk*


Noen av stedene jeg har bodd...

Jeg har den instillingen at ting som skjer oss i livet på godt og vondt ikke er tilfeldig, men jeg tror heller ikke at noe som helst i livet er selvsagt, man lærer selvsagt noe av alt man går gjennom, men det er ikke alltid man er like motivert for endring.

Vi har ikke formelt fått noen oppsigelse, da utleier vil "prøve" å selge først, så jeg kan faktisk egentlig teoretisk sett bare ta det helt med ro og vente på om et evt. salg går i orden først. (og håpe at leiligheten ikke blir solgt...)
Men i mellomtiden blir det likevel masse arbeid med ordning i leiligheten, klargjøring for fotografering, være beredt til ørten visninger på forholdsvis kort varsel etc. For å si det sånn, jeg er i jobb og har 2 små barn, det er ikke akkurat sleiket her sånn til daglig. Kjenner stresset bare knyte seg innvendig bare ved tanken!!! BLÆH!!! Skulle gjerne brukt det lille av energi og tid til overs jeg har til helt andre ting. :(


Skolegutten har hvertfall ikke lyst til å flytte!

Jaja litt deprimerende innlegg i dag, men det hjelper nå litt å få bitche litt om det hele :D Krysser fingrene for en saftig milliongevinst i lotto så jeg kan kjøpe min egen bolig!!! -og på den positive siden...tenk å få innrede et nytt bosted ;) Det er jo alltid like spennende!

11 kommentarer:

Små og store gleder sa...

Kjære Mie. Har full forståelse for frustrasjon og mye tankegang. Det er jammen mye enn skal igjennom her i livet og alt setter sine spor på godt og vondt. Håper inderlig det løser seg til det beste for dere på den ene eller andre måten. Lykke til! Og du - ikke glem at det ikke gjør noe om det ikke er strøkent i leiligheten. Hi hi, kanskje det hjelper om dere roter ekstra mye så vil ingen kjøpe leiligheten... Det jeg ellers tenkte på er at det er så viktig og nyte hverdagen og hverandre og ikke hige etter et strøkent hjem til enhver tid. Men jeg er også enig i at det er hyggelig og ha det rent og pent. Men aller viktigst er jo at alle har det bra og er fornøyde. Når dagen er over er det bedre å noen hyggelig minner fra dagen i form av hverdagslige hendelser eller kanskje bare noen gode ord -fremfor og ha brukt all ekstra energi på rydding og rengjøring. Gode klemmer fra Sør

Mimmi sa...

Heisann:)
Ja - man skal ikke slippe unna utfordringer i livet (DET kan jeg skrive under på)!
Skjønner deg kjempegodt når det gjelder det med visningene/rydding osv.. Tror det er et "dårlig samvittighetsgen" vi kvinner fikk utdelt i "tidenes morgen" - da hjemmet var "vårt" ansvar - Det dør nok ut etterhvert for mannen har jo kommet litt mer i bildet nå - men der mannen er fraværende og man har barn og jobb er det neimen ikke lett å få tiden til å strekke til!!

Derfor synes jeg du skal leve som du gjør - det er jo ikke ditt problem hvis det ikke er strøkent ved plutselige visninger (da får heller huseier hjelpe deg litt - kanskje med litt friske blomster på bordet eller noe, for det er jo han som skal selge).

Men jeg skjønner deg så godt - så godt - for det gir et ekstra psykisk press uansett - og det er jeg overbevist om at du kunne klare deg uten!!

Mitt råd: lev livet deres som dere vil - for en leier er også en eier - som det står i loven.
Ellers er jeg enig med "små og store gleder" - kanskje han ikke får solgt hvis det ikke er "strøkent" - men da må det ikke komme folk som meg på visning - for jeg elsker "sjarmerende rot", et hjem med sjel:)

LYKKE TIL UANSETT!!
Skal tenke på deg - klem til dere alle 3 fra
filletante Mimmi:)))

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei og hopp!

Noen ganger hjelper det å bare biche om ting... og denne kanalen er intet unntak.

Jeg skjønner frustrasjonen din, jeg kan ikke fatte at du har flyttet 29x i ditt liv. WOW!
Jeg forstår at du og gutta trenger mer stabilitet og forutsigbarhet enn før. Søtt det skiltet ditt!

Jeg håper dere ikke trenger å flytte sånn med det første.. Krysser fingrene for miliongevinst på deg :-)

Klem

Refleksjon på livsvegen sa...

Oj så trasig min venn!
Lykke til♥

Trollmor sa...

Stor klem! Det var ikke noen hyggelig melding å få, nei. Krysser fingre og tær for at alt ordner seg, enten ved ny leilighet i samme område, eller at dere slipper å flytte. Skal høre med en dame på jobben som har leilighet samme sted, om hun vet om noe.

Lykke til!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Takk for støtten alle sammen ♥ Det ordner seg nok får vi tro :)

Maias Fabelaktige Verden sa...

Hei Miemor!
Er innom for å fortelle deg at du vant giwe away inne hos meg :-) HUrra!

Stor klem

Helene sa...

Huff, det var kjipt å høre. Stress å legge ut på flytting med to små barn ja. Får håpe han ikke får solgt da:) Men skjønner veldig godt at det uansett blir stress med at folk skal komme på visning titt og ofte.
Du får bare tenke positivt, så rett over her at du har vunnet en giveaway, så det er da ihvertfall noe!
Ha en fin dag, også håper jeg alt ordner seg for dere :)

klem

Mie fra Mies Mirakler sa...

Takk alle sammen for trøsten, det hjelper ♥

Huldra sa...

Det er så absolutt lov til å lufte ut litt frustrasjoner her. Skjønner deg godt, for det er aldri noe gøy når bosituasjonen blir usikker. Særlig ikke med små barn. Tror jeg hadde lett litt uansett jeg, for når huseieren allerede har tenkt på det nå, skjer det nok med tiden likevel. Da er det greit å ta tyren ved hornene med en gang, så vet du at du har tiden med deg ihvertfall. Ønsker deg masse lykke til i denne prosessen, og skjønte jo godt at premiene virkelig var verdt gull. Det sto visst Mie på den koppen, og det var jo et av hverdagsmiraklene. :)

Stor klem fra Huldra!

Eva Helen sa...

Jeg føler sååå med deg og ble kjempe lei meg ,da jeg leste innlegget,for jeg forstår du har det det tøft med at dere må flytte, og mange tanker på hvor dere skal bo.Så mange steder du har flyttet,så jeg forstår du begyner å bli lei nå,men jeg vet det kommer alltid gode tider,så stå på og ikke gi opp,så skal du se du vil klare det!Ønsker dere lykke til med det.
Så masse fint du har vunnet også.Så morro og velfortjent:-)
riktig Goo helg.
Klem Fra Eva Helen