Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

torsdag 17. november 2011

Gi slipp



Etterhvert som jeg blir eldre merker jeg hvor mye lettere det er å gi slipp på fortiden. Det er så mye lettere å konsentrere seg om hvor man er akkurat nå, og å se fremover uten alle begrensningene man i yngre alder satte for seg selv.

Den som intet våger, intet vinner. Et ordtak man har hørt ufattelig mange ganger, men har du tenkt over hvor sant det er? Hvordan skal man få noe om man har en lukket hånd? Det er vanskelig å gripe fatt i noe nytt når man klamrer seg til noe gammelt.

14 kommentarer:

Anette sa...

Nydelig bilde med nydelig tekst! Det er så sant, så sant :) Bare så synd det noen ganger er så uhorvelig vanskelig å la fortiden ligge og rette blikket mot framtiden.

Øver litt hver dag, jeg ;)

Barbros lille atelier sa...

Helt sant, Mie! Flott skrevet!

Klem

Eva Helen sa...

Hei Mie!
Jeg er såå enig med det du skriver!
Se fremover og legg det gamle bak deg,selv om det er vanskelig så skal du se at alt blir så mye bedre og ikke bruke så mye energi på det som har vært.

Klem Fra Eva Helen

heidi sa...

Så vakker og sant!!! Det er bare å møte fremtiden med åpne armer. Det er jammen ikke så verst å bli eldre og klokere!!

Fabelaktig sa...

Hei på deg!
For ett fabelaktig koselig innlegg i dag. Det viktigste er å leve i dag og for fremtiden, det som har skjedd har skjedd!

jeg elsker innstillingen din.

Jeg kommer til bergen 30. november. Vil du og lillegull treffe meg?

klemklem

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Tusen takk for hyggelig melding:)

Sanne og viktige ord du deler i dag!

Ha en fortsatt fin uke:)

BergenButler.no sa...

Så herlig innlegg - balsam for sjelen og helt sanne ord!

Klem
Kjersti

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Om det er deg? som har kjøpt den rosa bord skåneren i min epla butikk så er den sendt i dag:)

Nyt kvelden:)

Klem Linda:)

Anne Lise Johnsen sa...

Jeg er helt enig, viktig å leve akkurat nå. Det var et nydelig bilde av deg under her! God kveld i stuen :)

Duse Pasteller sa...

Kloke ord som ikke alltid er like lett å leve etter... Men hadde nok gtt så mye bedre om vi gjorde det!;)
Klem og god helg til deg♥

Mattisheimen sa...

Kloke ord, Mie.
Hvorfor kaste bort tid på å se seg tilbake ... Det er ikke den veien du skal ;)

Ha ei god helg!

Klem Renate

Brit Strikkenerd sa...

Å bli hengende i gammel myr fører lite med seg. Greitt å bli mint om disse ord og gi oss et spark videre til å våge:)

Refleksjon på livsvegen sa...

Alt for sant, men diverre ikkje alltid så enkelt å gjere det..

god helg klem :-)

Lillekatt sa...

Så sant, så sant!

Ha en herlig lørdagskveld, fine du!!