Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 21. desember 2011

Så går vi rundt om en..

...enebærbusk?


Ja faktisk! I år kan vi synge det og virkelig mene det! I kveld bar det ut i skogen for å se etter et tre som min sønn mente ville være PERFEKT som juletre.
Einebærbusken var det vi kom hjem med. En skranglete, kjemperar og veldig morsom enebærbusk! Men den var tross alt helt gratis, og det er godt når julebudsjettet stort sett består av knapper og glansbilder. Så dette skal vi pynte og knise og fnise av hele julen. Det blir uansett det vakreste juletreet her i denne heimen i år!

I ettermiddag før vi dro på kjapp skogstur bakte Skolegutten og jeg kakemenn, de ble fantastisk gode, men pyntingen må vi ta i morgen, det ble det ikke tid til i dag. Timene flyr nå for tiden.



Status ellers: alle julegaver er innkjøpt, bare noen få som skal leveres ut. 40 julekort er ferdige, de aller fleste postet/levert, rundt 10 igjen som skal postes/leveres ut. Pinnekjøttet er i fryseren. Nå er det generell mathandling som gjenstår, rydd/vask/pynt og så blir det vel jul til slutt tenker jeg!


Årets tilskudd til juletrepynten passet veldig fint oppi enebærbusken...på lille julaften skal resten av pynten komme på treet også. Gleder meg til å se det ferdig med lys og alt. God innspurt alle sammen ♥

9 kommentarer:

ELLEMELL sa...

hehe! herlig enebærbusk!

ja julen kommer vel alltids, ferdig eller ei!
en dag på jobb så er det ferie nå, det blir herlig.
morgendagen skal stort sett bestås av tripptrappskruing innimellom det og bygge hytte.. det er det store for tiden:) SÅ sal jeg høre på driving home for christmas i bilen om igjen og omigjen på vei hjem:)

klem ellemell

Monica sa...

Hehe, det blir sikkert perfekt! :) Kjekt å slippe å ruinere seg på juletre ja, jeg er så glad jeg fant et til bare 200 kr. Det er bare et midlertidig plasttre til jeg begynner å feire jul hjemme hos meg selv og igjen kan ha ekte :)
Tipper det blir jul uansett om du rekker det som gjenstår på lista de! :P Her er det ikke mye igjen, men jeg feirer jo ikke hos meg selv så er jo en kort liste for meg :) Og i morgen begynner juleferien HURRA! Kos deg med siste rest av førjulstid :) Klem

Barbros lille atelier sa...

Synes enebærbusken var kjempeskjønn:-)
Tenk så fin den blir med pynt!

Og vi kommer nok i mål til slutt med alt vi skal gjøre:-)
Ha en fin førjulsinnspurt!

Klem

Unknown sa...

næmen ekke det skoen til fru askepott da? hihi så stili.
ønsker deg en riktig god jul, med masse kos og enda mer kakao som du blir sånn passe mett av resten av dagen ;) god klem!!

Eple sa...

Digger treet deres!!! :)

Måtte bare stikke innom deg for å ønske deg og dine en riktig så fin julefeiring!! :) Gleder meg til mer bloggings i 2012!

an-magritt sa...

Du vakre, vakre kvinne.
Jeg har sendt deg en mail. ♥

Og enebærbusken var lekker!
Virkelig lekker!
Så herlig å kan ha denne i stua.

GOD jul til deg og dine.
Klemmeklem!

Katrine Helen sa...

Hehe så artig! Det blir nok en riktig så fin enebærbusk med pynt på:)
Så koselig at dere tre skal feire hjemme. Det blir nok veldig kjekt:)
Ha en fin lillejulaften og ikke minst en flott julefeiring i morgen med dine to søte små:)
klem

Fabelaktig sa...

Desember har manko på tid, det tror jeg alle vet... hihi!

Jeg er bare innom for å ønske deg en fabelaktig jul! Det har vært koselig å stifte dette bloggbekjentskapet med deg :) Theresa, du er fabelaktig! Jeg beundrer deg for sin styrke, ditt mot og positive innstilling til livet. Digger deg!

Nyt dagene med dine nærmeste og kos deg! Vi blogges brått igjen.

Juleklem fra meg.
Nala logrer og sender deg ett nuss også :)

PS! Du får se hva bryllupsforberedelsen er til da, jeg har da ikke sagt at det er jeg som skal gifte meg, har jeg *blunke*

Huldra sa...

Så herlig! Moro når ungene velger, og mor er med på herligheten. Sånt kan man like. Du er jo bare god. :)