Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

onsdag 7. mars 2012

Tips

Gullet har vært omgangssyk siden søndag, vi er SÅ leie begge to, hun av å bare være inne/hjemme og jeg av å vaske klær og henge opp klær og brette klær og vaske mere klær...*sukk*


I dag har vi laget noen gode små snacks som jeg tenkte er et tips andre også kan ha nytte av. Det er ofte ikke så lett å få i barna nok væske når de er syke og slappe, men et lite triks er å fryse isbiter av drikke, (vann, saft, juice...) og fryse de til de er nesten ferdigfryst, da er de fortsatt litt myke og lette å tygge i seg.


Vi har LEGO-isbitformer kjøpt på Ebay for et par år siden, men man kan selvsagt bruke alle slags vanlige isbitformer. Gullet har kost seg med eplejuice-legoklosser i dag, det var veldig stas!



Andre tips til slike isbitformer, og andre isbitformer med forskjellige mønster er å bruke dem til form for små sjokolader, marsipan etc. Se hvordan vi brukte isbitformer til å lage marsipan i dette innlegget fra førjulstiden 2010 : Marsipankos

8 kommentarer:

Duse Pasteller sa...

Uffda, ikke gøy å være syk:/
Smart tips!
God bedring til Gullet og `hold ut!!` får jeg si til deg;)
klem

Unknown sa...

God bedring!
Jeg har brukte Lego former til skjokolader! Enkel og kult.

Klem,
Vicky

Fabelaktig sa...

Herlig tips :)

Gullet er herlig, gi henne en godbedring klem fra meg!

Ønsker deg en finfin onsdagskveld, jeg sitter værfast i Karmøy og venter på ett fly til Oslo.
klemklem

Lidyll sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lidyll sa...

Oi, så lurt!
...det skal jeg huske på til jeg får egne barn engang:)

Ønker gullet god bedring,
og sender dere begge varme tanker! Hang in there*smile*

Stooor klem til deg*smile*

sa...

Huffda! God bedring :)
Ønsker dere en herlig torsdag ♥
Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
Klem Anette

Refleksjon på livsvegen sa...

Så lurt!

God betring!

Mattisheimen sa...

Hei,

Håper dere er friske nå. Dessverre ser det ut til å være mye sykdom rundt omkring nå ... Eldsta her har ligget siden tirsdag, og jaggu tror jeg ikke jeg står for tur neste gang ... Har liksom ikke tid til slikt :/

Ha ei fin helg, og takk for koselige hilsninger hos meg =)

Klem Renate