Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

tirsdag 4. desember 2012

Adventskalender



Klart jeg har min egen adventskalender! 24 små lys som jeg kjøpte på Åhlens i fjor, og glemte å bruke den adventen, hadde det antagelig like travelt da som i år.



Disse lysene brenner jeg altså ett hver dag, og i den stunden lyset brenner skal jeg gjøre noe jeg liker å gjøre, som å blogge, slappe av, fotografere, leke med barna eller lese litt i en bok. Verdens beste kalender, spør du meg!



Ungene er ikke glemt de heller. Hver sin ferdigkjøpte LEGOkalender har de fått, anskaffet på tilbud med gavekort i en nettbutikk lenge før jul. De elsker LEGO begge to, så det er de heldigvis godt fornøyde med.



Gullet har LEGO Friends, og stor var begeistringen når hun allerede i første luke fant en liten kopi av seg selv. Stas!



Skolegutten har STARWARS varianten, det var ikke noe å lure på engang. Hos sin far har han den andre, LEGO CITY, noen fordeler skal man ha når man har to hjem.



Selv synes jeg Darth Ma(j)ulenissen er ganske festlig, som ihuga StarWars fan er det veldig artig at sønnen kan få det som adventskalender i år som i fjor.



Så har besteforeldrene sørget for at ungene også skal få sin dose med søtt hver morgen i adventstiden.... hver sin sjokoladekalender fra Sverige! Fint med en kickstart disse adventsdagene hvor de ikke er spesielt gira fra før liksom ;) hehe!



Om du vil se noen eksempler på helt nydelige hjemmelagede pakkekalendere, vil jeg anbefale at du titter innom hos to av mine favoritter: Stines Hjem og Kvardagslykke.

6 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Så koselig med de lysene!!! Skikkelig stemning!!

Fine kalendere til ungene også da!

Neimen, oj, så koselig at du anbefaler min kalender! Tusen hjertelig takk :)

Klemmer fra Stine

Sissel sa...

Likte din kalender VELDIG godt! Alle burde hatt en slik "time-out kalender"... Du burde ta patent på den varianten..

Ha en fin kveld, håper du fikk en god pust i bakken..

PS! Hvor lenge brenner disse lysene?

Klem

Mie fra Mies Mirakler sa...

Sissel, jeg vet jammen ikke helt hvor lenge de brenner, en time eller to kanskje? Skal prøve å huske å ta tiden på det jeg brenner i morgen :) Dagens lys er allerede unnagjort ;) *♥*

Li/Småtingene sa...

For en bra kalender!! Kvalitetstid med deg selv :-) Superduper idé!!

Nyt adventstiden :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Smart og lurt :-)

Flott Adventstid!!

Fabelaktig sa...

Så herlig med egen adventskalender :)

Håper alt er bra med deg, kjære!
Her har jeg havnet helt bakpå med blogging og det som er... men rekker alltids innom nydelige bloggerinaer som deg *smile*

klemklem