Et mirakel (fra latin miraculum av mirari = undre seg) eller et under, er en uforklarlig eller uforståelig hendelse.
Sett pris på hverdagens små mirakler. Start hver morgen med å ønske deg noe, for mirakler skjer hver eneste dag...

søndag 2. desember 2012

Hva skjer?

Plutselig var det første søndag i advent, hvor ble egentlig denne høsten av? Med fulltidsstudier i Digital Kultur, deltidsjobb som leksehjelp og to barn å holde styr på har det gått fort i svingene de siste månedene. Ja faktisk så fort at jeg helt glemte å annonsere vinneren av den siste giveawayen! Er det mulig???



Hjertelige gratulasjoner til Christine med bloggen Christines bloggerier som vant to nydelige telysestaker fra Holmegaard.

Ellers i høst har jeg rukket å være med Digital Kultur på studietur til Edinburgh på en spennende konferanse om Elektronisk Litteratur.



Jeg har også vært med og arrangert Hjertefred i Bergen Følg gjerne bloggen til Hjertefred Bergen, jeg blogger for dem nå og det kommer en konkurranse der etter hvert hvor man kan vinne en nydelig bok.



Vi har også rukket en førjulstur til Sørlandet med litt julefeiring på forskudd. Der lagde jeg også en nisseversjon av Hello Kitty kaka som jeg først lagde til Gullets 4årsdag.



Nå har jeg midt i eksamensinnspurten også begynt å jobbe for et vikarbyrå som heter Pedagogisk VikarSentral, de spesialiserer seg på arbeid for lærere og førskolelærere/assistenter, så det gir meg god erfaring å ta med meg videre siden jeg sikter meg inn på en karriere i skolen når studiene er over. Mitt første oppdrag var på Stend Vidaregåande Skule i en klasse for multihandikappede elever, noe som var tre veldig inspirerende dager for meg. Jeg ble tatt godt imot der, både elevene og de ansatte var helt herlige mennesker. En fryd å gå på jobb der til tross for alle utfordringer en slik hverdag medfører. Man blir ydmyk og takknemlig for hver minste lille ting.

Nå venter jeg spent på hva mitt neste oppdrag blir, men før det har jeg to eksamensoppgaver igjen å skrive, så håper jeg kommer vel i mål med dem før fristen den 6 desember.



Og ja, jeg har rukket å få opp en advensstjerne i vinduet og slengt frem litt adventspynt på stuebordet også, ikke dårlig, hæ? At resten av huset ser ut som en slagmark snakker vi ikke høyt om, shhhhh!

Om du vil se mer av adventspynten min så er det bilder av den i adventsinnlegget jeg har skrevet for Hjertefred Bergen sin blogg.

6 kommentarer:

MissMette sa...

Ja tiden flyr, syns heller ikke det er så lenge siden høsten var her med sine flotte farger. Nå er det derimot veldig kaldt, og ingen snø i sikte - men litt julestemning er det blitt, selv om huset ikke er vasket eller ryddet noe mer en vanlig :) Ser ut til at du har hatt nok å henge fingrene i ja :) Masse lykke til med de to eksamensoppgavene du har foran deg ღ kommer nok til å gå fint :) Ha en riktig fin søndag, helg og advent ღ Klem fra Mette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så mycket spännande du gör! Lycka till med dina eksamensoppgaver!
Kram,
Regina

Li/Småtingene sa...

Skjønner at det er hektisk hos deg, ja!! Det er ikke lite du har hatt/har å henge fingrene i! Ønsker deg ALL lykke til med eksamenene, og vikarjobber framover! Du er tøff!!

Håper du rekker å nyte første søndag i advent også! :-)

Huldra sa...

Gratulerer til den heldige :)

Nå var det godt å se livstegn fra deg, og enda bedre var det å se at det skjer en masse spennende i livet for tiden.

God 1. advent til deg også :)

Unknown sa...

Du er helt fantastisk

Christine sa...

Oi - så kjekt å vinne de søte telys-holderne da :D

Det er mye stress som student før jul - det burde nesten ikke vært lov! Håper det går bra med lesing og alt - hold ut, så kan du slappe av med god samvittighet når eksamen er over :)

Sender deg adressen min på mail jeg.

God klem fra Christine